2013. augusztus 13., kedd

Vágjunk bele!

Vágjunk bele! Vagy stílszerűen mondhatnám: Csapjunk a lecsóba!
Hogy miért is Paradicsom?? A szó melyik értelmére gondolok? Hamarosan kiderül számodra is, hogy minden jelentése fontos része az életemnek, így ennek a blognak is.


1. A paradicsom a legvidámabb zöldség (vagy gyümölcs?). Színe a fehértől a sárga árnyalatokon át, a rószaszíneken keresztül a piros számtalan variációjáig terjed, és még nem beszéltünk a zöld, a csíkos, a fekete, a lila parikákról...:) Mivel burgonyaféle, zöldségnek mondanám, de az ékes magyar nyelv paradicsomalma néven illette eredetileg. Később lett paradicska, tomata, tomató is. Hiába, no! Kedves gyermeknek sok neve van! Egyébként az alma nevet még őrzi az olaszok pomodoro, azaz „aranyalma” elnevezése. Rendkívül találó! Nekem rögtön eszembe jutottak a régi királyok kezében látható országalmák, melyek magukban hordozták mind formailag, mind képletesen szólva a Paradicsom ígéretét...
De nem e felsoroltak miatt szeretem! Mióta az eszemet tudom, rajongok az édes, savanykás ízéért, legyen a termés bármilyen színű, formájú vagy nagyságú. Nálunk a kertben idén11 féle  paradicsom termett. Volt és van köztük 40 dkg-mos aranysárga és ízes, apró, piros koktél is.. Nem teszek különbséget -bár nem egyformák-, nincs éremosztás, és egyiket sem száműzöm a dobogó fokairól. Legfeljebb különleges,osztott emelvényekre állítom őket képzeletben, és lelkesen élvezem ízüket. Nem tudok úgy elmenni a veteményes mellett, hogy ne kapjak be párat. :)


Mivel imádok sütni és főzni, nálam gyakran a fazékban, lábasban, üvegekben végzik. Majd kaptok belőle ízelítőt. legalábbis receptek, képek formájában. :) (Tulajdonképpen, ha nem lennék büszke arra, hogy boszi vagyok, még a konyhatündérséget is bevállalnám :D)
2. Azt hiszem megtaláltam a magam Paradicsomát. Mert abban hiszek, hogy ez bennünk van! Nem lakhely, családi állapot, munkahely függvénye. Kizárólag a belső harmóniával van összefüggésben! Azt jelenti, hogy bár látszólag nincs meg mindenem, mégis képes vagyok elégedetten (de nem megelégedetten) úgy élni a mindennapokat, mintha semmi sem hiányozna a boldogságomhoz.. És ez így is van, minden pillanatban! Csak a Jelen számít, és Én döntöm el, hogy Most, boldog vagyok-e. Én pedig egyre gyakrabban így döntök. Ez a Paradicsom!


"Hiszek abban, hogy egy ember akkor találhatja meg a boldogságát, ha először megtanul ÖNMAGÁRA MOSOLYOGNI! Amíg valaki ezt nem tudja megtenni, addig csak támaszkodni fog a másik emberre, és futni fog a boldogsága után - meg akarja fogni az árnyékát, de ez lehetetlen." /Csernus doki/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése