2013. szeptember 22., vasárnap

Hétvégi programok....

 
“Általában a ‘majd holnap’ a hét legzsúfoltabb napja.”
(spanyol közmondás)
 

Igen....s ez a holnap ma van....:)
Tudjátok, egész héten a hétvégét várjuk... Ezt tervezem szombatra, meg azt, meg még emezt is. Vasárnap meg, igen, azt is, jó-jó, amazt is megteszem, elintézem, megcsinálom, elvégzem, megszervezem, elkészítem stb... Ismerős?  Az ember (de főleg az asszony) hajlamos azt gondolni, hogy a hétvége végtelenített lehetőség az elmaradások behozására. S persze jut azért idő arra is, hogy pihenjünk, olvassunk stb. 
Örülök, amikor sikerül megtennem mindent, amit  beütemezek. Ma egy órakor ránéztem a konyhai órára és boldogan konstatáltam, hogy "Még csak ennyi az idő? Akkor ma nagyon eredményes napom van." Igen. Kisült a kenyér (a napi betevő:) ) és a férjem kedvéért készült banánkenyér is. A sós rudacskák  a tepsiben várakoznak, hogy kihűlés után tálba kerüljenek, a mosott ruha már majdnem száraz, a porszívót is megetettem, elmosogattam és a vacsihoz is összedobtam már a paradicsomsalátát. Vár még pár üvegnyi gyümölcs, hogy befőtté váljon, s persze majd az esti ételkénk elkészítése...:) De mivel ilyen hatékony voltam, maradt egy kis idő, hogy felrakjak ide egy-két receptet. Hátha nektek is jól jön...:)
Banánkenyér recept:
Hozzávalók: 
1 és 3/4 csésze, azaz 230 g liszt
2/3 csésze, azaz 200 g cukor ( ha van otthon, érdemes a felét barna cukorra cserélni)
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál só
3 érett banán (villával összetörve
1/3 pohár margarin (én 125 g-ot használok)
2 evőkanál tej
2 tojás
Egy marék, apróra vágott dió (ez elhagyható, mi enélkül szeretjük)
Tipp! Ha nem elég markáns ízű a banán, szoktam belecsöppenteni pár csepp vanília aromát. 
 Elkészítése: 
Egy nagy tálba beletesszük a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, cukrot, sót. Elkeverjük. Hozzáadjuk az összetört banánt, a margarint, majd  a tojásokat.  Turmixgéppel, vagy robotgép keverőkarjával összedolgozzuk.
Kikenünk és kilisztezünk egy szögletes gyümölcskenyérformát, beleöntjük a masszát, majd előmelegített sütőben, 180 fokon sütjük, kb. egy órán át. 
Minden sütőben más időt kíván, figyelni kell, s tűpróbával eldönteni, átsült-e már. 
Eredeti angol recept, egy kedves tanítványom anyukája sütött Nekem egyszer ilyet Karácsonyra, s annyira ízlett (a férjemnél kedvenccé lépett elő), hogy a receptet is kértem, s kaptam. Azóta, ha sütöm, mindig emlegetem Erzsébetet és Benit is..:) 

 
Sajtos rudacska recept:
Hozzávalók (kb. 3 nagyobb tepsihez):
A tésztához:
45 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg reszelt, trappista keménységű sajt (nagyon finom füstölt sajttal)
2 teáskanál só,
3-4 evőkanál tejföl
Tetejére: 
1 tojás
reszelt sajt, vagy köménymag, vagy szezámmag
Elkészítése:
A  tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Nagyon vékonyra kinyújtjuk. Késsel, derelye- vagy pizzavágóval (én ez utóbbival szoktam) rudacska vagy rombusz alakúra vágjuk és sütőpapírral bélelt, vagy kikent-lisztezett tepsibe rakjuk. A méret nem fontos, de a darabok nagyjából egyformák legyenek!
Tetejét megkenjük tojással és megszórjuk a  választott maggal, fűszerrel, sajttal. 
20 percig pihentetjük őket, majd előmelegített sütőben, 200 fokon megsütjük. 
Vigyázat! Nagyon gyorsan sül! Ha kicsit piros, nagyon fincsi, ropogós, de ha megég...brrrr:)
Én ma margarin helyett zsírral készítettem (házi disznózsír), így is nagyon finom lett, bár jóval omlósabb, mint egyébként.


Most pedig megyek, bevégzem a befőttezést, s előkészítem a vacsit. 
A mai menü: Rántott, szezámmagos csirkemell, rántott karalábé (Hmmm..Imádjuk!), burgonyakrokett (szigorúan házi, saját) és persze paradicsomsaláta. 
Nyamiiiii!:D
További szép vasárnapot Nekünk, s Nektek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése